Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2021

Πρόσκληση συμμετοχής εκπαιδευτικών σε διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο αφιερωμένο στα Διακόσια χρόνια από την Επανάσταση του 1821

Οι Υπεύθυνες Σχολικών Δραστηριοτήτων των ΔΔΕ Χανίων, Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Λασιθίου διοργανώνουν διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο αφιερωμένο στα Διακόσια χρόνια  από την Επανάσταση του 1821 με τίτλο: ‘Πώς θυμόμαστε την Επανάσταση του 1821;’ - Μια σχολική δράση τοπικής ιστορίας», με εισηγήτριες την Ιουλία Πεντάζου, ιστορικό, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και την Ελένη Σταμπόγλη, ιστορικό, εκδότρια. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα  18:00-19:30, με ανοικτό αριθμό συμμετεχόντων/ουσών.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες εκπαιδευτικοί καλούνται να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο https://forms.gle/QbwcQ9PwZKp2s8Js7 έως την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021 

Οι συμμετέχοντες/ουσες θα ενημερωθούν στο προσωπικό τους mail για την ηλεκτρονική διεύθυνση και τους κωδικούς πρόσβασης στη διαδικτυακή πλατφόρμα του σεμιναρίου. Για οποιαδήποτε βοήθεια και πληροφορία να επικοινωνείτε στα τηλ. 28210 47160 ή 6976000475 με την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Αρετή Μαρματάκη


 

Δραστηριότητες του ΕΘΔ Κάστρων με αφορμή το ιωβηλαίο της Επανάστασης του 1821


 Το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Κάστρων που συντονίζει το ΚΠΕ Μολάων (πληροφορίες για το Δίκτυο στην ιστοσελίδα του ΚΠΕ Μολάων www.kpemolaon.gr ), προτείνει κάποιες δράσεις που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν από τους/τις μαθητές/τριες για το ιωβηλαίο της Επανάστασης του 1821. Τα παραδοτέα/έργα των δράσεων αυτών  θα αποσταλούν στο ΚΠΕ, έτσι ώστε και να επεξεργαστούν από τη Συντονιστική Επιτροπή και να αναρτηθούν στην σχετική ιστοσελίδα που θα δημιουργηθεί.

Με δεδομένο ότι πολλά από τα κάστρα συνέβαλαν στην εξέλιξη του αγώνα ανεξαρτησίας, όχι μόνο το 1821 αλλά και αργότερα ή νωρίτερα, σε απόπειρες απελευθέρωσης από τον τουρκικό ζυγό απευθυνόμαστε σε όλα τα σχολεία (Σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Επικράτειας).Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν μια ή περισσότερες από τις παρακάτω προτεινόμενες δράσεις και να δημιουργήσουν με τους/τις μαθητές/τριές τους έργα / δημιουργίες τα οποία θα αποσταλούν στο ΚΠΕ ΜΟΛΑΩΝ για το δίκτυο «ΚΑΣΤΡΑ» μέσω των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης / Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσής τους. Η πρώτη φάση - δημιουργίας των έργων  θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις διακοπές του Πάσχα, τέλος Απριλίου, ώστε να έχουμε ένα τελικό αποτέλεσμα τον Μάιο, το οποίο θα μπορέσει να παρουσιαστεί στα σχολεία.

Οι προτάσεις της Επιτροπής είναι οι ακόλουθες:

1.           Μια εικονική περιήγηση στο κάστρο της περιοχής σας μέσα από γραβούρες ή απεικονίσεις στη χαρτογραφία η οποία θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο ως εικονική έκθεση

2.          Συγγραφή μιας μικρής ιστορίας του κάστρου της περιοχής σας που έγινε κατά τη διάρκεια του αγώνα (μπορεί να έχει τη μορφή διηγήματος ή μυθιστορίας όχι πάνω από 4 σελίδες). Μπορεί να είναι ποίημα ή θεατρικό έργο.

3.          Να συγκεντρωθούν στοιχεία του κάστρου / καστρομονάστηρου/ πύργου/ πυργοκατοικίας/ ερείπια κάστρων της περιοχής σας (όπως : γεωγραφική θέση, λίγα στοιχεία για την ιστορία του, για το ρόλο του στην επανάσταση του 21, θρύλοι και μύθοι για το κάστρο, 1-2 φωτογραφίες από σήμερα και 1-2 γκραβούρες από παλιά, προτάσεις για μια αειφορική διαχείριση του κάστρου, …). Στη συνέχεια η επιτροπή θα αναλάβει να δημιουργήσει ένα ψηφιακό χάρτη στο οποίο θα τοποθετήσει όλες τις πληροφορίες που κάθε σχολική μαθητική ομάδα συγκέντρωσε.

4.          Δημιουργία ενός μικρού βίντεο (ιδιαίτερα η πρωτοβάθμια στο πλαίσιο της θεατρικής παιδείας) με μια ιστορία του κάστρου το οποίο θα αναρτηθεί στον ιστοχώρο που θα δημιουργηθεί.

Στη συνέχεια η επιτροπή θα αναρτήσει σε διαδικτυακό ιστότοπο, τις εικονικές περιηγήσεις, τις μικρές ιστορίες και τα στοιχεία των κάστρων ως ενιαίο σύνολο, αναδεικνύοντας όλες τις πληροφορίες που θα έχουν συλλέξει οι μαθητικές ομάδες αλλά και τις μαθητικές δημιουργίες.Να επισημάνουμε το γεγονός ότι οι εργασίες των μαθητών/τριών πρέπει να συνοδεύονται απαραίτητα από βιβλιογραφία / δικτυογραφία, για να είναι δυνατός ο έλεγχος των πληροφοριών και η αναφορά στους  δημιουργούς.

 

Δικτύωση εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων: 1. Ζητήματα της Κατεύθυνσης Θεάτρου-Κινηματογράφου. 2. Συντονισμός δράσεων και οργάνωση Φεστιβάλ

 

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) Θεατρικής Αγωγής Παναγιώτα (Νάγια) Μποέμη, διοργανώνει συνάντηση εργασίας με τους/τις εκπαιδευτικούς Θεατρικής Αγωγής ΠΕ 91 (ΠΕ 91.01 και ΠΕ 91.02) του Καλλιτεχνικού Σχολείου Ηρακλείου και των Μουσικών Σχολείων Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου, Χανίων, αρμοδιότητας ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης με θέμα: «Δικτύωση εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων: 1. Ζητήματα της Κατεύθυνσης Θεάτρου-Κινηματογράφου. 2. Συντονισμός δράσεων και οργάνωση Φεστιβάλ Θεάτρου».

 Η διαδικτυακή συνάντηση εργασίας θα υλοποιηθεί την Παρασκευή 05/02/21, ώρα 12.00-14.00, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων Webex, στον σύνδεσμο https://minedu-secondary.webex.com/meet/panboemi. Στη συνάντηση εργασίας συμμετέχουν εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής ΠΕ 91- ΠΕ91.01 και ΠΕ91.02 Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων των 12 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. επιστημονικής της ευθύνης.